東京外国語大学の2次試験の英語対策第2問、空欄補充風の予想問題を作ってみた。望ましい教育評価について。
どうもコシャリです。ChatGTPが面白すぎてハマっています。
適切な答えを返してくれるよう、うまい質問ができるようになれば、もっといい問題ができると思いますが、とりあえず東京外大の2次試験の英語の第2問、空欄補充風の予想問題をつくってみました。語形変化についてはまだまだ改善の余地があります。
単語を挿入する部分については、練習になると思います。
英文のテーマは、2016年の第3問「適切な成績評価」、2018年の第6問「大学教育の評価システム」を踏まえ、望ましい教育評価についてです。1000語程度のエッセイです。
For English language learners who are aiming to reach level B2 on the CEFR, continuous education and evaluation of their English proficiency is essential. Effective evaluation is key to measuring the progress of learners and determining how well they have grasped the language. In this essay, we will discuss the desirable methods of education assessment for English language learners at level B2 on the CEFR, including the use of various verb forms, such as gerunds, present participles, and past participles.
One effective method of ① the proficiency of English language learners is through the use of proficiency tests. These tests can cover a wide range of language skills, including reading, writing, listening, and speaking. The assessment may include the use of different question types, including multiple-choice, true/false, and short-answer questions, as well as essay writing and oral presentations. By using different question types, it is possible to get a comprehensive picture of the learners’ English proficiency.